Cold-Induced Skin Disorders

H.L. Kim, Y. Bo-Abbas, and Lyn C. Guenther

Background: Humans are commonly exposed to extremes in temperature. Fortunately, our skin behaves as an anatomic and physiologic barrier during these periods. Exposure to cold temperatures may result in a variety of symptoms and disorders.

Objective: Our current understanding of the pathophysiology, clinical presentation, and therapies of cold-induced skin disorders are reviewed.

Methods: Studies, reviews, and book chapters that contained information on cold-induced skin disorders were reviewed.

Conclusion: Cold-induced skin disorders are a heterogeneous group of disorders that cause great morbidity, particularly in cold climates. These entities can be classified as physiologic or pathologic responses to freezing or nonfreezing cold exposure.

Antécédents: Les humains sont fréquemment exposés à des températures extrêmes. Fort heureusement, lorsque cela arrive, la peau agit comme un écran anatomique et physiologique. L'exposition au froid peut toutefois causer une variété de symptômes et de maladies.

Objectif: Reviser les connaissances actuelles de la pathophysiologie, des signes cliniques et des thérapies des maladies cutanées causées par le froid.

Méthodes: Il s'agit d'une revue des études, des articles de revues et des chapitres de livres concernant les maladies cutanées induites par le froid.

Conclusion: Les maladies de la peau causées par le froid constituent un groupe hétérogène de troubles qui causent une grande morbidité, en particulier en climat froid. Ces entités peuvent être classifiées comme des réponses physiologiques ou pathologiques à l'exposition au froid en-deçà ou au-dessus du point de congélation.